Site Overlay

Prima zi fara Google+

Daca scriam ca este prima zi fara Facebook probabil ca oamenii la aceasta ora ar fi descoperit ca afara chiar este primavara si pomii sunt infloriti, si-ar fi redescoperit familia in carne si oase, la fel si prietenii.

Pe cand asa ne continuam viata virtuala ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat, traim pe social media, iubim pe social media, divortam pe social media, si cate si mai cate.

Google, vazant importanta social media, dar si avand deja construite data centere extrem de performante si-a spus in 2011 ca ar fi momentul sa lanseze ceva ca Facebook.

Daca LinkedIn a reusit in 2003 sa se lanseze si sa functioneze binisor, de ce Google sa nu faca acelasi lucru.

Nu stim cati dintre voi au avut la un moment dat un cont pe Google+, insa sigur ati auzit de el.

Structural facea acelasi lucru ca si Facebook ori LinkedIn.

In timp ce Facebook pornise de la ideea de a uni campusurile universitare, mai apoi sa aibe acces oricine care sa scrie orice, LinkedIn a mers pe ideea de a pune in fata angajatorii cu cei care cauta un loc de munca, aducand inclusiv companiile.

Google insa a crezut ca daca lanseaza un serviciu de social media este de ajuns sa il lanseze. A scrie un cod de tipul Google+ sau Facebook nu este ceva imposibil. Insa Google a ratat inovatia.

Astfel bucuria celor de la Google a fost mare cand la doua saptamani de la lansare avea deja 10 milioane de utilzatori

Mark Zuckerberg a avut de asteptat un an si o luna pentru primul milion de utilizatori.

Google+ a ajuns la 25 milioane de utilizatori dupa prima luna, iar la finalul lui 2011 avea deja 90 de milioane de utilizatori.

Cifrele par frumoase. Mai ales ca in 2013 ajunsese la 540 milioane de utilizatori.

Insa asa cum s-a scris in 2014, Google+ devenise un oras fantoma cu 540 de milioane de locuitori.

Desi ei apareau in recensamant, ei nu existau acolo, sau nu dadeau pe acolo decat foarte rar.

In Romania, dupa plecarea sasilor, dar si datorita exportului de forta de munca avem sate integi goale, fara un locuitor. Desi in unele cazuri oamenii se mai intorc pe acolo pentru o saptamana intr-un an poate, ei sunt absenti.

Ei bine, orice companie doreste profit pentru fiecare serviciu oferit…gratuit.

Pentru contul tau de Facebook nu platesti nimic cu cardul tau sa ai acces la el. Insa Facebook

O statistica din 2017 spunea la acea vreme ca Facebook are un castig de aprox 7 dolar pe trimestru pentru fiecare utilizator. Asta inseamna ca Facebook are de la fiecare utilizator in medie peste 2 dolari pe luna. Fara ca utilizatorul sa scoata un ban din buzunar.

Aici intra rolul reclamelor. Facebook avea in decembrie 2019 2.32 miliarde de utilizatori activi. Acum ca am spus cam cat castiga pentru fiecare utilizator lunar, puteti face un calcul simplu.

Problema lui Google a fost ca nu a reusit sa tina utilizatorii activ pe platforma Google Plus.

Avand la dispozitie Gmail a fost extrem de simplu sa aduca utilizatori pe platforma. Numai ca acestia in mare parte nu accesau platforma, nu distribuiau nimic.

Prin urmare venitul mediu per utilizator era neglijabil.

Astfel in 2018 Google a luat o decizie grea, recunoscandu-se invins. Si anume ca pe 2 aprilie 2019 opreste serviciul.

Totusi Google Plus ramane activ pentru utilizatorii GSuite, o platforma foarte asemanatoare Office 365.

Batalia s-a mutat de la Google vs Facebook la Google vs Microsoft pe platforma de Office.

De data aceasta insa se pare ca Google isi face temele, iar platforma GSuite nu va avea aceeasi soarta ca Google+

Vei gasi mereu diferite informatii noi aici, pe pagina noastra Facebook sau Twitter

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-->