Site Overlay

Hitler: intre Mein Kampf si marketing

Pentru cei care nu stiu prea multa germana sau pur si simplu nu le-a pasat prea mult de istorie, Adolf Hitler a scris intre 1925 si 1926 doua volume. O socoteala (Eine Abrechnung) si Miscarea national-socialista (Die nationalsozialistische Bewegung )

Ambele vlume fac parte din Mein Kampf care inseamna in romana Lupta Mea.

De la Lupta Mea la marketing, intre estomparea negativului si disperarea de audienta nu sunt prea multi pasi insa.

Daca ar trebui sa definim extremismul si totalitarismul la un loc, sub un singur nume, acesta este fara indoiala Hitler.

Acesta a reusit sa ucida dupa ultimele estimari peste 20 de milioane de oameni. Insa ca si cum omorarea a 20 de milioane de oameni nu ar fi fost de ajuns pentru genocid, acestia au fost omorati in niste conditii care si azi ne fac sa tresarim prin cruzimea lor.

Holocaustul in sine nu trebuie uitat nici de istorie, si nici de oameni. Este momentul ce trebuie tinut minte intotdeauna pentru a nu se mai repeta asa ceva.

De aici pleaca si reactia comunitatii evreiesti la folosirea cuvintelor antisemit dar mai ales holocaust. Aceste doua civinte nu trebuiesc aruncate la intamplare pentru orice prostioara.

Dar cum s-a ajuns la marketing?

Dorind sa atraga ceva mai multe priviri si evident Like-uri, cei de la Ro Star s-au gandit la un mic artificiu de marketing.

Pentru cine nu stie, Ro Star este o fabrica de biscuiti din Romania cu sediul in aproprierea Bucurestiului, respectiv Bragadiru. Compania a fost infiintata in 1996. Pagina lor Facebook are in prezent nu cu mult peste 20 de mii de abonati.

Totul a inceput duminica 31 septembrie cand a aparut prima imagine cu Hitler in cadrul unui concurs referitor la istorie.

Cum reactiile au fost ok si ca numar, si ca scris, pe 2 aprilie, cei de la Ro Star au mai facut o postare, cu imaginea aceluiasi Hitler

Hitler: intre Mein Kampf si marketing

De aici a inceput un mare scandal media, cei de la Ro Star stergand ambele postari.

Dar haideti sa mergem in backstage

In ultima perioada ( a se citi in ultimii ani) toti cei care au pagini de firma pe Facebook se confrunta cu o mare problema: audienta scade de la o luna la alta.

Si asta pentru ca Facebook foloseste niste algoritmi foarte stricti in ceea ce priveste orie postare a unei companii. Evident pentru a impinge firmele sa isi platasca reclama.

Pe de alta parte utilizatorii de Facebook rar se opresc asupra unei imagini in ziua de azi, sa nu mai vorbim de Like-uri sau comentarii.

Iar Ro Star doreste sa promoveze gama Dita.

Ideea organizarii acestor este sa se reuseasca atragerea de Like-uri si comentarii pe pagina pentru promovarea produsului.

Nu este deloc o idee gresita, ci una excelenta.

Acum vine a doua mare problema: cum faci atunci cand postarile nu se bucura de audienta dorita?

Incerci mai mult si te gandesti cum sa aduci un plus de audienta.

S-a ajuns la Hitler care inca atrage destule priviri.

Insa totul a dus la un scandal media care a fost si bun, dar si rau.

Este imposibil sa acuzi o firma precum Ro Star de nazim sau orice altceva de acest fel.

Cele doua postari nu il promovau pe Hitler, nu era prezentat ca un binefacator. Marca Ro Star si Deti nu au vreo asociere cu Hitler.

Nimeni pe pagina nu s-a plans de cele doua imagini, ce faceau referire strict la informatii legate de cultura generala. De fapt toate intrebarile/rasunsurile postarilor din campanie se refera la cultura generala si sunt utile pentru cei care nu stiu raspunsurile.

Din pacate cei de la Ro Star au sters cele doua postari la presiunea media.

Partea buna a acestei mici furtuni dintr-un pahar de apa este ca pagina de Facebook a Ro Star a fost promovata in media. Reclama negativa se raspandeste foarte repede, plus ca este gratis.

Iar cei care au citit articolele din presa cel mult au zambit pentru ca cei de la Ro Star nu au gresit cu nimic.

Concluzii

Ro Star a folosit imaginea lui Hitler in conditii mai mult decat rezonabile, nu i se poate imputa nimic.

Presa s-a grabit cu articolele, insa a aratat ca ororile facute de Hitler nu s-au uitat, ceea ce este bine.

Folosirea imaginii lui Hitler in postari cu caracter de cultura generala este corecta. O greseala care ar duce la prabusirea unei marci ar fi evident daca o marca ar fi asociata direct cu imaginea personajului de mai sus.

Facebook este un loc in care imaginatia ne este pusa la o extrem de grea incercare atunci cand este vorba de marketing si nu vrem sa cheltuim mii de euro pe reclame platite. O buna idee de articol viitor este cum sa facem ca pagina noastra de Facebook sa aibe o audienta cat mai mare in 2019. Vom pregati in acest sens un articol care sa va explice pas cu pas. Insa in primul rand elementul de baza este rabdarea.

Vei gasi mereu diferite informatii noi aici, pe pagina noastra Facebook sau Twitter

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll Up
Scroll Up -->